Elektronik imza ile ilgili olarak tespit edilen sorunlar ve çözümleri aşağıda listelenmektedir:
TürksatImza servisi bilgisayarınızda doğru şekilde çalışmadığından elektronik imza sertifikanız görüntülenmiyor. TürksatImza servisini yeniden çalışır duruma getirmek için aşağıdaki kısa videoda izlemeniz gereken adımlar anlatılmaktadır:
https://bku.tarimorman.gov.tr/Content/Eimza/Sertifika.mp4
2. Büyük boyutlu belgelerin olduğu başvurularımı imzalarken hata alıyorum
Bu sorun bilgisayarınıza kurduğunuz Java'nın imzalama yaparken kullanabileceği hafıza miktarı az olduğunda yaşanmaktadır. Aşağıdaki kısa videoda Java'nın kullandığı hafıza miktarının nasıl arttırılabileceğine ilişkin adımlar anlatılmaktadır:
https://bku.tarimorman.gov.tr/Content/Eimza/JavaAyar.mp4
Yukarıdaki videoda 8 GB Rame sahip bir cihazda en fazla 1200 MB hafıza miktarını ayarladık. Sahip olduğunuz cihazın kapasitesine göre bu sınırı arttırabilir veya azaltabilirsiniz.
Bilgisayarınızda 4 GB Ram gibi daha az hafıza varsa ayarı -Xms16M -Xmx600M şeklinde yapabilirsiniz.
Bilgisayarınızda 16 GB veya daha fazla Ram varsa ayarı -Xms1000M -Xmx4000M olarak ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde elektronik imzalama işlemi için daha fazla hafıza ayırdığınızdan işlemi hızlandırabilir ve büyük boyutlu dosyaları imzalayabilirsiniz.
Not: Bu ayarları yaptıktan sonra Türksat İmza servisini yeniden başlatmak istesenizde Durduruldu durumunda kalıyorsa -Xmx ile belirtilen hafıza miktarını azaltınız.
Örneğin -Xms16M -Xmx600M yerine -Xms16M -Xmx400M olarak ayarı yapınız. Bu şekilde ayarlar ile deneme yaparak bilgisayarınız için en iyi ayarlamayı belirleyebilirsiniz.
3. Yukarıdaki iki soruda yer alan tüm işlemleri yaptım. Hala imzalama yaparken hata alıyorum. Ne yapmalıyım ?
E-imza Kullanım Kılavuzu (https://bku.tarimorman.gov.tr/Content/Eimza/E-İmza Kullanım Kılavuzu.pdf) güncellendi.